|
Γενικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας θεωρείται (ΥΠ.Ε.Π.Θ.?Π.Ι. 200, σελ. 64) «η ενδυνάμωση της μορφωτικής επάρκειας, της επικοινωνιακής ικανότητας και της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών», εφόσον τα λογοτεχνικά κείμενα είναι «φορείς εθνικών, οικουμενικών και διαπολιτισμικών αξιών». Η διδασκαλία του αποτελεί μία σύνθετη επικοινωνιακή πράξη, που απαιτεί τη συμμετοχή του αποδέκτη ? αναγνώστη, είναι μάθημα και μάθηση, είναι βιωματική και αισθητική επαφή και όχι σχολαστική ? ανατομική ανάλυση. Σε αυτή τη βάση στηρίχθηκε το Διδακτικό Σενάριο με τίτλο «Η πορεία στο δρόμο και στη ζωή» που αφορά το ποίημα της Ελένης Βακαλό «Πώς έγινε ένας κακός άνθρωπος» των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Τάξης Γενικού Λυκείου. Οι μαθητές -τριες κλήθηκαν να διαβάσουν, να «προσπελάσουν» και να αποδώσουν με εικόνες το ποίημα, χρησιμοποιώντας τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Πολύτιμο εργαλείο ήταν το ToonDoo, που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία ψηφιακού κόμικς και ηλεκτρονικού βιβλίου.
Σιατήρα Σταυρούλα, Φιλόλογος 3ου ΓΕΛ Καρδίτσας Σχολική χρονιά 2014-2015 | |