3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
fonts

ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ
Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του 3ου ΓΕΛ μία ξεχωριστή πολιτισμική εκδήλωση αφιερωμένη στον ποιητή Κυριάκο Χαραλαμπίδη, έναν από τους επιφανείς εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής ποίησης. Η εκδήλωση εκκίνησε με τα αποκαλυπτήρια της τιμητικής πλακέτας στην είσοδο της αίθουσας εκδηλώσεων, που ονομάζεται πλέον «Αίθουσα ποιητή Κυριάκου Χαραλαμπίδη» ως αναγνώριση της πολύπλευρης πνευματικής συμβολής του ποιητή. Στη συνέχεια, ο διευθυντής του 3ου ΓΕΛ, κ. Μπαρμπαρούσης, καλωσορίζοντας τον τιμώμενο ποιητή στο σχολείο, αναφέρθηκε στο βιογραφικό του και μετέφερε τη βαθιά συγκίνηση του ίδιου και του Συλλόγου Διδασκόντων για την επίσκεψη.

Περισσότερα...

fonts

collage σεισμοπλημμύρα
Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες του 3ου ΓΕΛ συμμετείχαν στην ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική δράση που υλοποίησε η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Καρδίτσας, μια εθελοντική οργάνωση που ιδρύθηκε το 2002, με σκοπό την παροχή βοήθειας στο κοινωνικό σύνολο με την μορφή ανθρωπιστικών αποστολών στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας και εκτός αυτής. Στα πλαίσια της κοινωνικής ευαισθησίας, που διακρίνει τη συγκεκριμένη ομάδα, δημιουργήθηκε το project «Σεισμοπλημμύρα» με τη μορφή comics, το οποίο βασίζεται σε διάφορα ελληνικά και ξενόγλωσσα εγχειρίδια διάσωσης και προσφέρει με πρωτότυπο και εύληπτο τρόπο οδηγίες αυτοπροστασίας για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως η περίπτωση σεισμού ή πλημμύρας. Η διοργάνωση της παρουσίασης στον χώρο του σχολείου έγινε με την επιμέλεια της εκπαιδευτικού Π. Μπαϊράμη, ΠΕ02.

fonts

animal
Την Πέμπτη 4 Απριλίου, Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, υλοποιήθηκαν στον χώρο του 3ου ΓΕΛ δραστηριότητες με στόχο την ενημέρωση αλλά και την ευαισθητοποίηση των μαθητών /-τριών για τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον και στην επιδίωξη της ευημερίας του. Υπό την οπτική αυτή προβλήθηκε ανάλογο οπτικό υλικό με τη μορφή Power Point και ταινίες που αναδεικνύουν πτυχές της φιλοζωίας με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών κ. Ν. Σκουρτανιώτη, ΠΕ02, κ. Β. Καλύβα, ΠΕ03 και κ. Α. Νικολάου, ΠΕ03. Επιπλέον συζητήθηκαν οπτικές του θέματος μέσα από λογοτεχνικές αναφορές και δημιουργήθηκε μια διαδικτυακή παρουσίαση με τη συνεργασία των μαθητών/τριών των τμημάτων 1 και 2 του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών Γ’ λυκείου και του τμήματος Β2 αξιοποιώντας το εργαλείο  https://www.canva.com/ . Η τελευταία δραστηριότητα έγινε με την επιμέλεια των εκπαιδευτικών κ. Π. Μπαϊράμη, ΠΕ02 και κ. Μ. Ελευθεριάδου, ΠΕ06.
Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ

fonts

filanagnosia2023A
Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Φιλαναγνωσία –Στροφή προς το λογοτεχνικό βιβλίο» κατά το σχολ. έτος 2022-2023 στην Α΄τάξη, πραγματοποιήθηκαν δράσεις με σκοπό την προώθηση της ανάγνωσης. Οι μαθητές επεξεργάστηκαν αποσπάσματα από το έργο του Ν. Καζαντζάκη, Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά. Προβλήθηκαν οι ταινίες : Ν. Καζαντζάκης του Γ.Σμαραγδή και Ζορμπάς, ο Έλληνας του Μ. Κακογιάννη.
Παρουσιάστηκαν εργασίες των μαθητών με θέμα την υπόθεση του έργου, τους βασικούς ήρωες , τα χαρακτηριστικά της γραφής του Καζαντζάκη. Επίσης, οι μαθητές έγραψαν δικά τους κείμενα στα πλαίσια των ασκήσεων δημιουργικής γραφής και δημιούργησαν αφίσα (κολάζ) με τα εξώφυλλα των εκδόσεων του βιβλίου. 

Περισσότερα...

fonts

collage poli 2022 23
Τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023 το 3ο ΓΕΛ ανέλαβε από κοινού με το 2ο ΓΕΛ και το Γυμνάσιο Λ.Τ. Μητρόπολης την εκπόνηση μιας πολιτιστικής-ιστορικής τοπικής περιήγησης με τίτλο «Η πόλη μου... η ιστορία μου» ενταγμένο στα πλαίσια των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων. Ο βασικός θεματικός του πυρήνας, που διερευνήθηκε με συνεργατική προοπτική από τα τρία σχολεία, ήταν η ευαισθητοποίηση απέναντι στο τοπικό πολιτιστικό περιβάλλον ως στοιχείο του ενεργού πολίτη, η επαφή με την τοπική ιστορική κουλτούρα (σχέση της κοινωνίας με το παρελθόν της, τρόπος ενσωμάτωσης στο παρόν) και τη Δημόσια ιστορία (καθετί που αφηγείται μια ιστορία για το παρελθόν, λ.χ. μνημείο, προφορικές μαρτυρίες, κινηματογραφική ταινία).

Περισσότερα...

fonts

ανταλλαγή πρακτικών 2022
Η ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου μας, που εκπονεί το σχέδιο δράσης με τίτλο «Όταν οι εκπαιδευτικοί ενώνονται...», ανέλαβε από τον Σεπτέμβριο την πρωτοβουλία δημιουργίας τοπικού δικτύου σχολείων. Τα σχολεία που δέχτηκαν την πρόσκληση και συμμετέχουν είναι το 3ο ΓΕΛ, το 2ο ΓΕΛ και το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Μητρόπολης. Η συνεργασία που αναπτύσσεται μεταξύ τους εμπεριέχει και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, που λειτούργησαν γόνιμα και δημιουργικά στη διδακτική διαδικασία. Την Παρασκευή 16/12/2022 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η πρώτη συνάντηση των εκπαιδευτικών του δικτύου με σκοπό την παρουσίαση, τη διάχυση και τη συζήτηση για ανάλογες εκπαιδευτικές δράσεις που καθένα από τα τρία σχολεία υλοποίησε τελεσφόρα πρόσφατα ή στο κοντινό παρελθόν.
Πιο συγκεκριμένα, για λογαριασμό του 2ου ΓΕΛ ο εκπαιδευτικός κ. Σκοτίδας παρουσίασε την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας ως διδακτικό εργαλείο, για το 3ο ΓΕΛ η κ. Μπαϊράμη με ποιους τρόπους η πλατφόρμα etwinning συνιστά πρό(σ)κληση συνεργασίας και για το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Μητρόπολης ο κ. Δρόσος τις βιωματικές δράσεις που υλοποίησε το σχολείο για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3η Δεκεμβρίου).

fonts

Vouli
Από τις 2 έως και ι 6 Σεπτεμβρίου 2019 διεξήχθη η ΚΔ΄ Σύνοδος του προγράμματος Βουλή των Εφήβων – Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή (2018–2019). Οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν μέσω της συμμετοχής και της εκπόνησης δραστηριοτήτων στις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, όσων σχολείων υλοποίησαν το παραπάνω πρόγραμμα. Το 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας, ως ένα από τα σχολεία που εκπόνησαν το πρόγραμμα, εκπροσώπησε η μαθήτρια του Α3 Μυρσίνη Στεργιοπούλου. Οι δράσεις του προγράμματος που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Μπαϊράμη Παναγιώτα και Μητσικώστα Φωτεινή είχαν κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφού οι έφηβοι, ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, οφείλουν να δρουν και να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά σε ζητήματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Η Μυρσίνη Στεργιοπούλου κατέγραψε στο ακόλουθο σύντομο κείμενο την εμπειρία της. 

«280 έφηβοι. Έφηβοι με τις δικές τους ανησυχίες, με τα δικά τους προβλήματα, με τα δικά τους αναπάντητα ερωτήματα. Έφηβοι από τα πιο απομακρυσμένα χωριά ως τα πιο μικρά νησιά. Όλοι αυτοί συναντήθηκαν για τέσσερις μέρες  λόγω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθούν αλλά κυρίως να ισχυροποιήσουν την πεποίθηση για την αξία της δημοκρατίας και να θέσουν μελλοντικά τις γνώσεις τους στην υπηρεσία του σχολείου και ευρύτερα της κοινωνίας και της χώρας τους.

Περισσότερα...

fonts

theater
Τη σχολική χρονιά 2017-2018 εκπονήθηκε Πολιτιστικό Πρόγραμμα στο 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας με τίτλο «Το θέατρο στην αρχαιότητα». Σε αυτό συμμετείχαν μαθητές-τριες της Α’ τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας.
Στα πλαίσια αυτού οι συμμετέχοντες μελέτησαν το θέατρο ως κλάδο της Τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό με τη χρήση κυρίως του λόγου, αλλά και της μουσικής και του χορού. Τα κείμενα που μελετήθηκαν και αποδόθηκαν επί σκηνής από τους μαθητές-τριες είχαν σοβαρό και υψηλό περιεχόμενο και σε αυτά εντοπίζονται διαχρονικά μηνύματα. Ειδικότερα μελετήθηκαν και οργανώθηκε θεατρικό αναλόγιο για τις τραγωδίες «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και «Μήδεια» του Ευριπίδη.
Για την απόδοση μονολόγου της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή από τη μαθήτρια Πολυχρονία Κορομπίλια που αφορά στις αιτίες που οδηγούν στις πράξεις των ανθρώπων, πατήστε ΕΔΩ
Για την απόδοση μονολόγου της «Μήδειας» του Ευριπίδη από την Ευανθία Κουτσιούμπα που αφορά στη θέση-μοίρα της γυναίκας, πατήστε ΕΔΩ

Περισσότερα...

fonts

artΤο συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2017-18 με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής αυτοέκφρασης. Οι μαθητές/τριες του τμήματος Α4 εργάστηκαν από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο. Αρχικά επέλεξαν ως αντικείμενο του ενδιαφέροντός τους το μάθημα της Θεατρολογίας, εστίασαν στη χρονική στιγμή της εμφάνισης της Commedia dell' arte ως γέφυρα του παλαιότερου με το νεότερο θέατρο. Αφού μελέτησαν το θεωρητικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου και το διεύρυναν με αναζήτηση στο διαδίκτυο, επιδίωξαν τη δημιουργία ενός πρωτότυπου κειμένου που θα αφηγείται τις βασικές όψεις της εξέλιξης αυτού του θεατρικού είδους, τους βασικούς του χαρακτήρες και τις επιδράσεις του στο σύγχρονο θέατρο. Η δημιουργική αποτύπωση των αναγνωσμάτων αποτέλεσε τη βάση μιας γραπτής και μιας ψηφιακής ιστορίας για την οποία αξιοποιήθηκαν οι Νέες Τεχνολογίες. Ειδικότερα χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα δημιουργίας κόμικ Toondoo από το οποίο έγινε εξαγωγή των εικόνων και ενσωμάτωσή τους στο πρόγραμμα δημιουργίας Ψηφιακών Εκδόσεων Joomag για την τελική απόδοση της ιστορίας σε μορφή ebook. 

Περισσότερα...

fonts

??Δικές μας φωτογραφίες σε έργα ζωγραφικής??

photoΤη σχολική χρονιά 2016-2017 υλοποιήθηκε στο 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο ??Δικές μας φωτογραφίες σε έργα ζωγραφικής??. Βασικός στόχος ήταν οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με τρεις μορφές Τέχνης: τη Ζωγραφική, το Θέατρο και τη Φωτογραφία. Επιπλέον, επιδιώχθηκε και η εξοικείωσή τους με τις ΤΠΕ, αφού αυτές διαδραμάτισαν βασικό ρόλο σε διάφορα στάδια του Προγράμματος, όπως το αρχικό της ιστοεξερεύνησης για τη συλλογή πληροφοριών, αυτό της οργάνωσης και παρουσίασης του υλικού σε κοινό WikiSpaces, αυτό της αξιολόγησης της προσπάθειάς τους, κ.ά.

Περισσότερα...

Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

test ep2

Test επαγγελματικού προσανατολισμού, δωρεάν από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας.
Test επαγγελματικών ενδιαφερόντων, Test εργασιακών αξιών και Test επαγγελματικών.