|
Στόχοι και σκοποί του ιστοχώρου μας
Στις απαρχές του 21ου αιώνα, που διανύουμε, έχουμε όλοι συνειδητοποιήσει τον τεράστιο όγκο δεδομένων και πληροφοριών που μας κατακλύζουν καθημερινά, λόγω της διάδοσης των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης κι Επικοινωνίας. Το Διαδίκτυο αποτελεί ένα από αυτά τα Μέσα, το οποίο έχει μεγάλο αριθμό χρηστών νεαρών, κυρίως, ηλικιών. Το σχολείο μας, το 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας, επιδιώκοντας να ακολουθήσει τις εξελίξεις της εποχής και να καθοδηγήσει τους νεαρούς χρήστες του Διαδικτύου, τους μαθητές και τις μαθήτριές του, να έχουν πρόσβαση σε έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση, ώστε να κάνουν σωστή διαλογή και έλεγχο των πληροφοριών που διαδίδονται, δημιούργησε το δικό του Ιστοχώρο μέσα στον αχανή Παγκόσμιο Ιστό. Ο Ιστοχώρος του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας σχεδιάστηκε το 2013 και αναπτύσσεται πάνω στη φιλοσοφία αρχικά της ύπαρξης μιας αξιόλογης πηγής πληροφοριών, δεύτερον, της δημιουργίας ενός εναλλακτικού ηλεκτρονικού πίνακα ανακοινώσεων στον οποίο αναρτώνται οι δράσεις κι οι εργασίες του σχολείου συνολικά, δηλαδή και των μαθητών-τριών, και των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης και τρίτον, της ύπαρξης ενός φιλικού διαδραστικού περιβάλλοντος που παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων, πληρώντας στόχους εκπαιδευτικούς, ενημερωτικούς και πολιτιστικούς. Ειδικότερα οι στόχοι που αποτέλεσαν και αποτελούν τη βάση στην οποία λειτουργεί ο Ιστοχώρος αφορούν:
- στην παροχή πληροφόρησης που σχετίζεται με τα μαθήματα (π.χ. τρέχουσες ανακοινώσεις, δραστηριότητες, προτεινόμενη βιβλιογραφία, ανάρτηση υπερσυνδέσμων σε πηγές πληροφοριών, όπως on-line λεξικά, χάρτες, πίνακες και εκπαιδευτικά παιχνίδια).
- στην καθοδήγηση μαθητών ?και των γονέων τους- που δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις ασκήσεις τους και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια.
- στην ανάρτηση ? δημοσίευση εργασιών των τάξεων, ώστε οι μαθητές-τριες να έχουν στη διάθεση τους επιτυχημένα παραδείγματα άλλων εργασιών αλλά και διορθώσεις, σχόλια και προσθήκες στις δικές τους εργασίες.
- στη διάδοση καινοτόμων δράσεων και καλών πρακτικών.
- στην ώθηση των μαθητών-τριών στη συνεργατική και αθροιστική εκμάθηση, αφού οι μαθητές μιας τάξης μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να αναλάβουν τμήματα μιας εργασίας. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας παρουσιάζεται στο Ιστολόγιο. Ακολουθούν σχόλια και διορθώσεις, με αποτέλεσμα οι μαθητές να δίνουν και να παίρνουν υλικό-γνώση.
- στην προώθηση της συνεργατικότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών, είτε με την ανάπτυξη κοινού έργου, είτε με την περιγραφή κι ανταλλαγή εμπειριών και πληροφοριών γύρω από την εκπαίδευση, σχήματα μαθημάτων από εκπαιδευτικές ενότητες, πληροφορίες και μεθόδους διδακτικής που εφαρμόστηκαν με επιτυχία ή όχι.
- στην προβολή υλικού (π.χ. φωτογραφικού) που αφορά στην καθημερινή ζωή στο σχολείο, στις εκδηλώσεις του σχολείου, στις εκδρομές, καθώς και άλλες σχολικές δραστηριότητες.
- στην αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων, οι οποίοι μπορούν να δημοσιεύσουν τα σχόλιά τους και τις παρατηρήσεις τους και να προτείνουν ιδέες, που σχετίζονται με την Εκπαίδευση.
- στον προβληματισμό των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας αναφορικά με διάφορες εξελίξεις και θέματα ποικίλων τομέων της ζωής (π.χ. καταγραφή απόψεων σε ερωτήματα κρίσεως, αντιδράσεις σε φωτογραφίες με θέματα κοινωνικού, περιβαλλοντολογικού κ.λπ. περιεχομένου, σχόλια σε δημοσιευμένα στον Τύπο άρθρα, ιδέες τους για θέματα που συζητήθηκαν στην τάξη).
|