Η ευρηματική απλότητα της μαθηματικής του μεθόδου, αφού χρησιμοποίησε ως μόνα εργαλεία μια ράβδο, «βηματιστές» της εποχής για τη μέτρηση αποστάσεων και βασικές αρχές τριγωνομετρίας, αλλά και το επιστημονικά ανήσυχο πνεύμα του συνιστούν μια εκπαιδευτική πρόκληση για την συμμετοχή των συγκαιρινών μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες μάθησης. Υπό την οπτική αυτή, οι μαθητές/τριες του Β2 τμήματος με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κ. Α. Νικολάου, ΠΕ03, κ. Π. Μπαϊράμη, ΠΕ02 και κ. Μ. Ελευθεριάδου, ΠΕ06, αξιοποιώντας τον αύλειο χώρο του σχολείου ως γεωγραφική εστία για τις μετρήσεις τους ακολούθησαν τα βήματα του Ερατοσθένη. Η προστιθέμενη αξία της δράσης δεν είναι μόνο η βιωματική προσέγγιση της ακτίνας της Γης, που έγινε με σχετική ακρίβεια, αλλά και η κατανόηση εννοιών (παρατήρηση, συλλογισμός, μέτρηση, ακρίβεια, σφάλμα), η διαπίστωση της ιστορικής συνέχειας της Επιστήμης, η αναντίλεκτη συνεισφορά της στην κατανόηση του σύμπαντος κόσμου και η ανάδειξη της συνεργατικής προοπτικής.