Έτσι οι μαθητές/τριες είχαν αρχικά τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μια εξαιρετικά στοχευμένη εισήγηση–παρουσίαση στον χώρο του Μουσείου Πόλης από την κ. Λέκκα, με εστίαση στα στοιχεία που συνθέτουν την αστικότητα, και δη της πόλης μας. Η εμβάθυνση στη θεωρητική τεκμηρίωση της αστικοποίησης ολοκληρώθηκε με μια ιδιαίτερη εμπειρία, καθώς οι μαθητές/τριες παραβρέθηκαν στη διαδικασία παραλαβής αρχειακού υλικού, ως δωρεά από συμπολίτες, γεγονός που αφενός τους συγκίνησε με την ιστορική και συναισθηματική αξία του, αφετέρου τους έφερε σε βιωματική επαφή με το ιστορικό αποτύπωμα. Το δεύτερο τμήμα της δραστηριότητας έλαβε χώρα στο κτίριο της Δημοτικής Αγοράς με τον κ. Γκάλιο, πολλοί από τους πίνακες του οποίου απεικονίζουν με ρεαλισμό και ευαισθησία σημεία της πόλης. Οι μαθητές/τριες έθεσαν στο δημιουργό ερωτήματα σχετικά με την αφετηρία της καριέρας του και την έμφαση στο έντονα τοπικό στοιχείο εισπράττοντας ως βασική απάντηση ότι το νεανικό συναίσθημα και ο τρόπος που αυτό φιλτράρεται από τη μνήμη οδηγούν τα καλλιτεχνικά του βήματα.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες απόλαυσαν το ιστορικό αλλά και καλλιτεχνικό περιεχόμενο της δραστηριότητας και ευχαριστούν θερμά την κ. Λέκκα και τον κ. Γκάλιο για την άμεση και πρόθυμη ανταπόκρισή τους. Τους μαθητές/τριες του 3ου ΓΕΛ συνόδευσαν οι κ. Μπαϊράμη Π. και κ. Ευαγγελίδου Κ., φιλόλογοι του σχολείου.