|
Τη Δευτέρα 20-02-2023 και οι τρεις τάξεις του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας πραγματοποίησαν διδακτικές επισκέψεις στην πόλη του Βόλου. Μία ομάδα της Α΄ τάξης βρέθηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στην ανατολική άκρη της παραλίας. Δόθηκε έμφαση στην εκκλησία ως κτίριο που η «ζωή» της είναι μεγαλύτερη από εκείνη άλλων χρηστικών κατασκευών. Η ανέγερσή της, κατά συνέπεια, λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τις τεχνικές παραμέτρους φυσικής αντοχής αλλά και πνευματικής διάρκειας, με την έννοια της διαμόρφωσης ενός «κελύφους» που είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις μελλοντικές ανάγκες όχι μόνο από την άποψη του λειτουργικού αλλά εξίσου από εκείνη της κοινωνικής χρηστικότητας και ανταπόκρισης. Μια δεύτερη ομάδα της Γ΄ τάξης επισκέφτηκε την περιοχή των Παλαιών στον δυτικό τομέα της πόλης, διαπιστώνοντας ότι αυτή η γειτονιά με «άρωμα» από παρελθόν διαφέρει από το υπόλοιπο λειτουργικό κομμάτι της πόλης και μοιάζει σαν να «κρατάει χαρακτήρα». Μία τρίτη ομάδα της Γ΄ τάξης βρέθηκε στο παραλιακό Συγκρότημα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο ανατολικό άκρο της παραλίας της. Συζήτηση υπήρξε για τις υπηρεσίες που στεγάζουν τα τρία υπάρχοντα κτήρια (Παπαστράτου, Δελμούζου, Νέο Κτίριο) και τις εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα εκεί. Παρουσιάστηκε η ιστορία του ανακαινισμένου κτιρίου Παπαστράτου. Η τέταρτη ομάδα της Β΄ τάξης εστίασε στο κάστρο του Βόλου που χτίστηκε στα μέσα του 6ου μ.Χ. αιώνα, στα ρωμαϊκά λουτρά και στην πλατεία Αγίων Θεοδώρων. Τέλος, το κεραμοποιείο Τσαλαπάτα αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση γύρω από το επάγγελμα του κεραμοποιού. Αναμφίβολα, οι επισκέψεις δημιούργησαν εμπειρίες τόσο για τη σύνδεση παρόντος – παρελθόντος, όσο και για τον εμπλουτισμό των γνώσεων των συμμετεχόντων μέσω της άτυπης μάθησης. Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν: ο κ. Ιωάννης Πετεινάρας, Δ/ντής του 3ου ΓΕ.Λ. Καρδίτσας, η κ. Στυλιανή Γκόβαρη και Σταυρούλα Σιατήρα, Φιλόλογοι, η κ. Ουρανία Πινακούλα, Θεολόγος, η Καλλιόπη Καλτσά, Πληροφορικός, η κ. Βασιλεία Αντωνοπούλου, Βιολόγος, ο κ. Σπυρίδων Παππάς, καθηγητής Φυσικής Αγωγής και ο κ. Αλέξανδρος Νικολάου, Μαθηματικός.
| |