Η Γ΄ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ πραγματοποίησε στις 25 και 26 Οκτωβρίου εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα. Η υλοποίηση της διήμερης επίσκεψης αποτελεί μία ακόμη βιωματική δυνατότητα για να διατηρηθούν ζωντανές στη μνήμη και στον ψυχισμό των μαθητών/τριών η καλλιέργεια κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων, η ανάληψη ευθυνών, η αλληλοκατανόηση, η συνεργατική οπτική και η δημοκρατική λήψη αποφάσεων, στοιχεία που, τα τελευταία δύο σχολικά έτη, συνιστούν στόχους και βασικούς άξονες της συμμετοχής του 3ου ΓΕΛ σε δίκτυα σχολείων. Με βάση το δεδομένο αυτό, σχεδιάστηκε ένα σύντομο οδοιπορικό στην πόλη της Αθήνας με επισκέψεις, μέσα από τις οποίες αναδύθηκαν σελίδες της Ιστορίας, του Ολυμπιακού πνεύματος και της Δημοκρατίας.
| ||
Η ιστορική διαδρομή του 490 π.Χ. από τον Μαραθώνα έως την Αθήνα, προκειμένου ο έλληνας αγγελιοφόρος να αναγγείλει τη νίκη κατά των Περσών, πυροδότησε την ιδέα της ενσωμάτωσης του αγωνίσματος στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896 ως σύμβολο ενότητας του πλανήτη και ένωσης του παρελθόντος με το παρόν. Στις 25 Οκτωβρίου, η Γ΄ Λυκείου διαπίστωσε τα παραπάνω στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου στον Δήμο του Μαραθώνα. Η υπεύθυνη του Μουσείου ξενάγησε τους μαθητές/τριες και τις εκπαιδευτικούς εστιάζοντας στην ιστορία του Μαραθωνίου Δρόμου ως ολυμπιακού αθλήματος και φέροντάς τους σε επαφή με πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές της διεξαγωγής του αγωνίσματος από την πρώτη ολυμπιακή διοργάνωση της Αθήνας (1896) έως την αντίστοιχη του Πεκίνου (2008). Μεταξύ άλλων τους πληροφόρησε για τις ιδιαίτερες «γωνιές» του Μουσείου, για προσωπικά αντικείμενα εμβληματικών Ελλήνων Μαραθωνοδρόμων, όπως του Σπύρου Λούη, του Στέλιου Κυριακίδη, του Μιχάλη Κούση αλλά και της πρώτης Ελληνίδας Μαραθωνοδρόμου Ζωζώς Χριστοδούλου.
Η επόμενη σελίδα της Ιστορίας ζωντάνεψε με την επίσκεψη στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων. Αρχικά, ανάκτορο του Όθωνα και του Γεωργίου, σήμερα διαχρονικό σύμβολο της συλλογικής μας μνήμης, ιστορικής και πολιτικής. Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στον χώρο απολαμβάνοντας αφενός τη ζωγραφική απεικόνιση κομβικών γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης στη ζωφόρο της Αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου και αφετέρου τη διάσταση του Κοινοβουλίου ως κατεξοχήν χώρου πολιτικών, και δη δημοκρατικών, διαδικασιών παρακολουθώντας μια από τις συνεδριάσεις.
Η ιστορική και πολιτική περιδιάβαση ολοκληρώθηκε στις 26 Οκτωβρίου. Οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν, τον ιερό βράχο της Ακρόπολης , όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να θαυμάσουν τους ναούς και τα γλυπτά, με τα οποία είχαν έρθει σε επαφή στο μάθημα της Ιστορίας ,αλλά και να αντιληφθούν τη σημασία της Ακρόπολης ως συμβόλου της Δημοκρατίας. Ανεβαίνοντας στον βράχο είδαν από ψηλά την Αθήνα, τους λόφους του Φιλοπάππου και του Λυκαβηττού, θαύμασαν το μεγαλείο του Παρθενώνα, τη χάρη και ομορφιά του Ερεχθείου, την απλότητα των Προπυλαίων. Τα παιδιά απόλαυσαν την ξενάγηση, αισθάνθηκαν υπερήφανα που ο ιστορικός-πολιτικός-πολιτιστικός αυτός χώρος προκαλεί τον παγκόσμιο θαυμασμό και έδειξαν ιδιαίτερη ενσυναίσθηση για την προαγωγή των μηνυμάτων και των αξιών που τους ενέπνευσε η επίσκεψη σε αυτόν.
Η εκδρομή διοργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου Κ. Ευαγγελίδου, Π. Μπαϊράμη και Μ. Ελευθεριάδου, οι οποίες και συνόδευσαν τους μαθητές/τριες.